1 Petr. 5:6-7

Böj er alltså ödmjukt under Guds starka hand , så att han upphöjer er när tiden är inne. Och kasta alla era bekymmer på honom, ty han sörjer för er. 1 Petr. 5:6-7

Ödmjukhet är något jag har funderat över. Jag vill vara ödmjuk. Men det är ganska svårt ibland. Och ibland känner jag att jag blir helt blyg istället. Okej, jag måste nog erkänna att jag inte förstår riktigt vad ordet betyder. Men det är ett väldigt fint ord. Något eftersträvansvärt. Ödmjukhet.

Iallafall brukar jag föreställa mig när jag KASTAR iväg alla jobbiga tankar och saker på min Herre och frälsare. Det är grejjer det! Då behöver jag inte bekymra mig om dem mera. Fast ibland är hjärnan lite trög och fattar inte att Jesus tar hand om allt. Seriöst alltså, jag skulle verkligen vilja läxa upp min hjärna ibland! Att den inte fattar att jag inte behöver bekymra mig. Hrm!

Love, Simone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0