Dansa till Herrens ära

Det finns inget som gör mig gladare än att få dansa till Herrens ära! Att känna hur det riktigt kommer bubblande inifrån och man får börja sin fredagsmorgon med att dansa och snurra runt i hela köket, bara för att man är så glad att Jesus bor i en och hur ljuvlig han är. Fast jag dansar mycket på fritiden finns det inget som kan jämföras med när man lägger all fokus på Jesus och bara lyfter upp hans namn. Känslan går inte att beskriva, han fyller en med sån kärlek så att man nästan exploderar av glädje och leendet i ansiktet är omöjligt att sudda bort.
Sedan är det en annan sak att jag har jättesvårt att dansa så på möten eller annat när människor är med. Men jag vill ju visa hur god Jesus är, så det ska jag nog övervinna också, hade jag tänkt! 

 Låtarna som var på repeat idag är Ulf Christianssons "Jesus vi vill prisa ditt namn" och "Vilken vän vi har i Jesus". Jag älskar texten i såna låtar och bara att lyssna till dem gör mig så hoppfull. (Fast jag vet att dom säkert är otroligt "ooold" i dagens hav av moderna lovsånger. Men det struntar jag i!

Du gör allting nytt, förvandlar oss, förändrar allt och ger oss glädje. Du lyfter oss, du bär oss genom allt. Vi ärar dig, du är vår kung, vi älskar att få tjäna dig. Du bor i oss, ditt rike finns i oss.

Har du sorger och bekymmer, är du modlös trött och svag, Jesus hjälper dig att bära, dina bördor dag för dag. Han som gråtit våra tårar ser vår ångest och vår nöd, den som sörjer vill han trösta, den som vacklar ger han stöd.

TACK JESUS! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0