Sommartider hej hej

Nu känner jag att min bloggaddress kanske skulle behöva en förklaring. För det är nämligen så att den betyder något, även om ni trodde att fra ninsida nut är ett bevis på min otroliga oförmåga att åstadkomma något i livet.
Men det tror jag faktiskt att jag kan, Jesus bor ju i mig! Så jag liksom förväntar mig att han skulle använda mig till något bra, det är nu vad jag har sagt åt honom iallafall. Jag tror nog han lyssnar! ;)

Iallafall.. Mitt bloggnamn! På riktig svenska står det: Från insidan ut.
Det är något som jag haft på mitt hjärta en tid nu och något som jag själv kämpar med. Jag gjorde till och med en dikt om det för någon vecka sen, så ni kan ju läsa den, så kanske ni förstår litet hur jag tänker.

Från insidan ut

Att älska Jesus, att leva för Jesus.
Att låta Jesus lysa rakt genom en med hela sin härlighet.
Att börja inombords, i HJÄRTAT.
Att ge Jesus utrymme att förändra felaktiga tänkesätt och ovanor.
Att ge Jesus äran.
Att låta Jesus börja från det ställe där man har gömt mest skräp.
Att släppa taget om skräpet och tillåta en förändring.
Att låta Jesu fantastiska härlighet börja på insidan, i hjärtat.
Att nästan explodera av glädje och hopp och inte kunna hålla det inom sig.
Att leva UT Jesu kärlek på utsidan.
Att inte stänga in det i sig själv och tycka att man själv har det bra.
Att leva för andra och göra det Jesus säger åt en.
Att visa det man har fått på insidan ända ut.
Att LEVA för Jesus.
Det är utmaningen.

Amen! /Simone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0