The Bible

Eftersom jag vet att alltsammans tjänar Kristi syfte, är jag glad för lidandet, förolämpningarna, prövningarna, förföjdelserna och svårigheterna, för när jag är svag, då är jag stark. Ju mindre jag själv har, desto mer är jag beroende av honom. 2 Kor 12:10

Jag älskar min Bibel! Vad skulle jag göra utan den? Hur skulle jag kunna pröva predikanters undervisning utan den? Hur skulle jag kunna veta Guds vilja för mitt och andras liv utan den? Och hur skulle jag annars bli STÄNDIGT uppmuntrad, taggad och utmanad utan den? Jag säger nog bara tack Jesus att jag fått en Bibel!

Btw. har jag en alldeles speciell Bibel som jag läser i nu. Den är fammos, jag började använda den när hon dog. Den heter "En levande bok" och är en fri översättning av Bibeln. De som gjorde den tog den vanliga texten och ändrade den inte bara bokstavligen till svenska, utan fick det att låta som vårt dagliga språk. Ord och uttryck som vi idag inte riktigt förstår har de förklarat så att man fattar det. Jag tycker så om den Bibeln! För jag har märkt när jag jämför med den vanliga att jag missar så många viktiga saker i den, helt enkelt för att jag inte förstår dem! Så om ni har svårt att förstå Bibeln rekommenderar jag verkligen levande Bibeln!

/Simone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0