Three punkts!

Varför började jag blogga egentligen? Jag har läst kompisars bloggar i många år och tyckt att det varit helt roligt men jag har aldrig sett någon anledning till att jag skulle börja blogga. Jag menar det finns ju så många bloggar redan, och alla skriver om sina liv som nog är helt intressanta, men varför skulle jag komma och klämma in mitt liv där också..? Nej det finns nog tillräckligt med bloggar tyckte jag.

Men nu om ni är intresserade så tänkte jag skriva 3 punkter om varför jag började blogga. (Okej, förlåt det här låter som någon jättetråkig lektion eller predikan om något som inte ens är värt att ta upp, men läs om ni orkar!) 

1) Jag läste en annan kristen blogg från Sverige, som min pojkväns mamma visade åt mig och jag tyckte bara att den var så mitt i prick! Jag blev så uppmuntrad av att bli påmind om fina bibelord utan att ens öppna Bibeln. Jag menar, det krävs ju nog en viss ansträngning varje gång man ska sätta sig ner och läsa i den boken. Även om det är världens bästa bok, så tar det ofta emot att göra det tyvärr! Istället sätter man sig vid datorn så fort man lyckats lura sin hjärna att det inte finns något annat vettigt att göra. Därför är det hur bra kombination som helst att läsa bibelord och andra fina tankar i datorn.

2) På påsken var jag på Easter Conference i Sion, Vasa och där talade huvudtalaren Sara Lindholm om att tänka på andra istället för sig själv. Det har man hört hur många gånger som helst, men gör man det iallafall, nej..
"Oj vad jag känner mig krasslig idag, och usch vad jag har mycket skolarbete och hemska saker vad jag känner mig ensam idag när inte min granne hälsade på mig när han inte ens såg mig.."
Så, på det området vill jag försöka skärpa mig nu. Det är alltid nyttigt med nya utmaningar. ;) Så därför handlar inte den här bloggen om mig och hur dåligt jag mår när det regnar, utan om Jesus!

3) Jesus gav mig inspiration, tankar och en vilja att göra en blogg. Så tror jag faktiskt att det är! Han bor ju i mig, och om han vill att jag ska göra en sak ger han tankar till mig om att vilja göra det. Förr trodde jag att det skulle komma någon mullrig röst från himlen som ropade "FAR OCH MISSIONERA TILL AFRIKA!" och jag som ropade tillbaka "OKEJ!" Men nej, oftast är det nog inte så har jag fått lära mig.

Därför har jag nu en blogg!

Take care! /Simone


Kommentarer
Postat av: Ljusblå

Tre väldigt bra punkter tycker jag! Lycka till med skrivandet, kram

2012-04-12 @ 14:54:41
Postat av: Anonym

Jaa,hittje var no inspirerande. "Var vid gott mod" hälsar Mamma.

2012-04-12 @ 19:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0