Oroa er inte!

Jag oroar mig för mycket! Studieort och inriktning nästa år, sommarjobb, bostadsansökningar, inträdesförhör och litteratur som ska läsas till det, jobb och fixande inför Turkietresan.. Det är en hel del nu ja. Jag tycker inte om att ha tusentals saker i huvudet som ska fixas och kommas ihåg, man blir helt snurrig. Och det där med oroandet.. egentligen är ju det helt onödigt!
Jag och fina Liisa diskuterade det en dag hos henne i skogen. Alltså det tjänar absolut ingenting till att oroa sig. Jesus har ju hela våra liv i sina händer, och när vi älskar Gud samverkar allt till det bästa. Om Jesus har tänkt att jag ska slippa in på något ställe fixar han det också.
Precis som han fixade att jag fick körkort när jag failade totalt på uppkörningen och tvärnitade för en gammal tant mitt i en korsning och inte tittade i backspegeln före. Sedan blev det ju inte bättre av att tanten inte heller slapp över vägen för att jag i mitt försök att stanna bilen blockerade vägen hon skulle gå på. Stackars tant såg helt vettskrämd ut. Därtill stannade min kära bil 3 gånger totalt på uppkörningen, vilket de sagt betydde underkänning. Därför tror jag starkt på att Jesus pratade med min snälle besiktningsman och sa att han ville att jag skulle få godkänt. Därför kan Jesus göra det med lärarna på inträdesförhören också, om han vill att jag ska slippa in på något ställe!
Dagens predikan till min skalle.
 
"Oroa er inte för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. Då ska Guds frid som övergår allt förstånd bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus" Fil 4:6-7
"För den som älskar Gud, samverkar allt till det bästa"Sådär skulle jag vilja göra ibland!! (Sådär skulle jag vilja göra ibland!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0