Annorlunda.

Jag tror att det är jätteviktigt att vara sig själv. Jag tror att man aldrig kan vara sig själv för litet. Gud skapade ju dig som DIG, exakt den som du är, precis den knasige människan med konstig humor som ingen annan fattar skapade han. Han skapade också den omtänksamma lite tystlåtna människan. Alla skapade han i harmoni med varandra. Världen skulle inte funka om alla var likadana. Så därför har du och jag ett uppdrag. Försök ge hela världen så mycket av dig som du kan, gör annorlunda saker än alla andra, tänk över saker som du gör av rutin bara för att alla andra gör det, hur skulle du egentligen bete dig?

Världen behöver dig! Och Gud vill använda just dig! Och det gör han bäst om du är dig själv, för han om någon borde ju veta hur du funkar och vad du har för gåvor och kapaciteter, han skapade ju dig! Och var nu inte sur om du tycker att du skulle vilja vara en hand när du bara är en lilltå i Guds kropp. Kroppen skulle inte fungera om det bara fanns händer! Alla är lika viktiga. Så försök istället göra lilltåns uppgift på det bästa sätt du kan! (1 Kor 12:12-27)

(Jag skulle t.ex. träna att springa på vassa stenar där ute på sommaren för att stärka min lilltå!)

/Simone




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0