Diesel


Jag kan inte förstå hur katter kan vara så söta! Förr hade min fammo och faffa katter och vi hade en katt i en månad en gång men min mamma är allergisk så vi fick ge bort henne. Men nu har jag inte haft en katt att krama på jäättelänge. (Eller jag fick sova med Felicias katt en natt för nån vecka sen och DÅ mådde jag bra!)
Men nu känns det som om jag saknar en katt mer och mer för varje dag som går. Och jag är så ledsen att det kommer att ta så länge innan jag får ha någon eftersom jag antagligen snart flyttar till någon lägenhet. Men inte ska man sörja, snart har 3 år av studernande gått och DÅ!

Iallafall så är jag så otroligt tacksam att Gud skapade katter! Alltså hur i all världen kunde han skapa så otroligt söta djur, och veta att jag blir så varm i hjärtat varje gång jag ser en katt. Han vet nog exakt vad jag behöver, min vän Gud.
Jag funderade på vad katter utstrålar för mig och det är nog värme, busighet, trygghet och omtanke. Allt det där som finns i människor och i Gud också. Alltså jag tror nog att Gud är busig, för det är jag också!


Kommentarer
Postat av: Emme

Du e no lite katt du :)

2012-05-01 @ 09:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0