Tjabbalabbala Poolarn

Ibland lixom glömmer man att man har en blogg. ehh.. Så ursäkta så mycket för den avskyvärda uppdateringen, my bad.

Anyway, nu publicerar jag en text som jag skrev för någon månad sedan som en påminnelse till mig och er andra att söka Gud, även fast vi tycker att vi har allför mycket annat roligt program nu över midsommar.


"Jag har gått runt med en längtan att komma närmare Gud en ganska lång tid nu. Jag har bara funderat och tänkt och längtat efter att få umgås med honom hela tiden, att inte stänga ut honom från någon del av mitt liv och göra bönen till det allra viktigaste i mitt liv, det är ju det bästa och största redskap vi har fått från Gud, det enda vi egentligen kan påverka något med. Igår gjorde jag äntligen något åt den saken. Jag pratade med honom och sa rakt ut att jag ville komma ännu närmare honom. Jag sa att jag bara ville umgås med honom varje sekund av mitt liv och blev helt förskräckt över hur stor del av mitt liv jag velat sköta på mitt eget sätt och hur mycket tid jag förlorat att umgås med min frälsare. 

Det var som om jag öppnat en dörr för Jesus och han bara började tala till mig, om saker som jag skulle göra för att bygga hans rike, grejer som jag aldrig tänkt på förr och som känns väldigt skrämmande men jag vet att jag måste göra. Jag fick också en sådan frid och glädje och jag bara var så tacksam och överraskad!

Det fick mig att öppna ögonen, tänk hur ofta Gud bara väntar på att vi ska vända oss till honom, umgås med honom och bara fråga honom om saker. Och när vi gör det får han äntligen en chans att säga oss allt som ligger på hans hjärta. Åtminstone jag verkar ha ganska svårt att fatta detta.. Ofta kommer helt meningslösa saker emellan när vi skulle kunna umgås med honom. Han som vill umgås med oss precis hela tiden. Han är nog värd att prata med, tacka och lovsjunga. Det är ju tack vare honom vi är på väg till himlen! <3"


Jag minns den kvällen väldigt bra. Jag kunde inte sluta skratta och le och det var så härligt att vara nära Jesus. Mera sådant tack! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0